Afscheid 6de leerjaar

Afscheid 6L

Onze zesdeklassers namen afscheid van Onze School.  Samen met hun gezin, mochten ze genieten van een gezellige receptie op een warme zomeravond.  Ze lieten hun talenten nog even zien.

Ook op de laatste schooldag toonden ze aan de kinderen hun talenten.    We mochten ook met zijn allen heel erg genieten van een ijsje...  En nu: fijne vakantie aan iedereen!

Klik hier voor foto's en filmpjes.

Zeeklasdagboek

Zeeklasdagboek 2018

Vrijdag 18 mei:

Na het ontbijt was het tijd om in te pakken en de kamers leeg te maken.  Bij sommige kamers ging dat vlot en was dat snel gebeurd... bij andere kamers (stalletjes) was er veel werk.  ;-)

Nadien gingen we nog even naar het strand.  Het wandelen door de duinen lukte precies iets minder vlot vandaag...

's Middags aten we nog hot-dogs.  Nadat de bus was ingeladen, vertrokken we richting Wolfdonk.

Jammer genoeg waren we niet alleen op de weg... een beetje file zorgde ervoor dat we met wat vertraging aankwamen.

Lieve kinderen van 5L en 6L: het was een geweldige week met jullie!!

Klik hier voor enkele vrijdag-foto's.

Donderdag 17 mei:

Nog steeds stakingen bij De Lijn.   Gelukkig was er wel een tram die ons naar Nieuwpoort-Bad bracht.   Daar wandelden we over het staketsel en stapten we naast de IJzer tot in Nieuwpoort-Stad.   Onderweg picknickten we bij een zonnetje.     Aan de tramhalte in Nieuwpoort-Stad stond aan de andere kant een school die al meer dan een half uur stond te wachten.   Wij hadden alweer geluk: na enkele minuten kwam een tram in de goede richting aan.

Aangekomen in de Zeekameel vertrok juf Ilse met de holfkar ;-)  naar het strand.   Het aanhangwagentje zat vol met schoppen, ballen en strandspeelgoed.

We speelden een spel in de duinen, we bouwden zandkastelen en speelden nog met de vliegers.  Dolle pret!!

Klik hier voor de foto's van donderdag.

Woensdag 16 mei:

De zon scheen vanmorgen heeeeeeel even, daarna was ze niet meer te zien....

Door de staking bij De Lijn moesten we iets langer op de tram wachten dan gewoonlijk.   We tramden tot in Oostende.   Daar deden we een wandeling door de stad en konden we even met de overzetboot mee.   Doordat er weinig volk de overzetboot nam, konden we onmiddellijk weer terug.

Vanmiddag aten we sandwiches en was er bezoek:  Juf Griet, juf Ilse en meester Jonathan (stagiair).

In de namiddag gingen we zwemmen in Middelkerke.  Daarna speelden we nog even op het speelpleintje.   De terugweg met de tram verliep moeizaam: de staking liet zich voelen....  iets later dan gepland kwamen we weer aan in De Zeekameel.

Na het avondeten (spaghetti) deden we een leuke quiz.  Het was een koud, maar heel leuke dagje.

Tot morgen!

Klik hier voor foto's van woensdag

Dinsdag 15 mei:

We hebben goed geslapen vannacht!   Vanmorgen waren we dat ook klaar voor een actieve dag!  We vertrokken na het lekkere ontbijt met de tram naar Blankenberge.  Het was een erg lange rit!  Daar bezochten we Sea Life.   We zagen er vele (zee) dieren en konden ook een hoogteparcours doen.   's Middags aten we ons lunchpakket dat we zelf klaargemaakt hadden.   Ja hoor, we leren hier zelfs dingen die de meesten thuis niet moeten doen.

In de namiddag speelden we nog even op het Blankenbergse strand.  Dat was heel leuk, vooral omdat de zon van de partij was!

Voor het avondeten was er nog even tijd om kamerfoto's te maken.

Het avondeten was barbecue.  We hebben kei-veel gegeten!!  Het was dan ook erg lekker.    Het dessert was een sappige sinaasappel.

We profiteerde nog van het mooie weer om nog even op het Lombardsijdse strand te spelen en we voelden het koele/koude/frisse zeewater en ontdekten enkele kleine zeediertjes op het strand.

Uiteraard was douchen noodzakelijk... en liggen we net iets later dan gepland in ons bedje.   Slaapwel: morgen meer nieuws!

Klik hier voor foto's van dinsdag.

Maandag 14 mei

We vertrokken vanmorgen zonder zon... die dachten we wel te vinden aan zee... niet dus  :-(

De buschauffeur bracht ons tot in domein Raversijde.  Daar aten we onze picknick op en volgden we een rondleiding over de Tweede Wereldoorlog.     We konden al een glimp van de zee opvangen....

Nadien bracht de bus ons tot in de Zeekameel in Lombardsijde.   We konden direct uitpakken en onze bedden opdekken.   We speelden nog even buiten voor we aan tafel konden: preisoep, balletjes in tomatensaus met kroketten, sla en tomaten en als dessert een vanillepudding.

Dat was al een heel lekker begin!!

Na het avondeten wandelden we naar de zee.  Dankzij de wind, konden we de vlieger oplaten.     We zijn al flink uitgewaaid.

Houd jullie brievenbus in de gaten, want we schreven al enkele kaartjes naar huis.

Volgens weerman Frank werd het vandaag heel mooi weer.   Geloof hem maar niet meer!   Het was wel droog, en er was heel veel wind, maar we bleven goed gezind!

Morgen meer nieuws.  Groetjes!!

Klik hier voor foto's.

6L groepswerk buiten

Bij mooi weer is buiten leren ook leuk.

Hier is 6L buiten bezig met groepswerk. Klik hier voor foto's.